Navigace
Obsah
Základní škola
Oficiální název školy: Základní škola, Mírová pod Kozákovem, okres SemilyKontakty
Adresa: Bělá 31, 511 01 Turnov
Telefon: řiditelna - 481 322 055, školní jídelna - 481 322 982
Ředitelka: Mgr. Edita Vondrová
E-mail: vondrova@skola-mirova.cz
Zřizovatel: Obec Mírová pod Kozákovem, Chutnovka 36, 511 01 Turnov
Webové stránky: www.zs-mirova-pod-kozakovem.webnode.cz
Obor vzdělávání: Škola s rozhledy, škola s ohledy – školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Další pedagogové:
- Mgr. Zdena Ferbasová - třídní učitelka
- Mgr. Veronika Vyhlídková - třídní učitelka
- Mgr. Barbora Bulířová - třídní učitelka
- Mgr. Eva Měkynová - třídní učitelka
- Mgr. Pavlína Pitrová – učitelka a vychovatelka
- Romana Studničková- vychovatelka
- Lucie Pohlová - pedagogický asistent
Provozní pracovníci:
- Lenka Soukupová – výdej obědů
- Jaroslava Balážová – úklid
Ve školním roce 2017 - 2018 navštěvuje školu 79 žáků.
Základní údaje o škole
Naše škola s 1. stupněm v Mírové pod Kozákovem leží v obci Bělá, nedaleko Turnova, blízko hlavní komunikace z Turnova na Semily. Zřizovatelem školy je Obec Mírová pod Kozákovem. Zřizovatel školy vychází vstříc našim požadavkům a snaží se škole zabezpečit co nejlepší podmínky pro výuku a vzdělávání našich žáků. Přispívá škole na učebnice i na vybavení učebními pomůckami.
Ve škole poskytujeme vzdělání žákům od 1. do 5. ročníku. Jsme škola rodinného typu, máme 5 školních tříd, které jsou naplněny do počtu maximálně 20 žáků. Tento nižší počet žáků je výhodný z mnoha důvodů. Ve třídách je klidná pracovní atmosféra, učitel má přehled o činnosti všech žáků, žákům se může více věnovat individuálně. Žáci mají více prostoru pro svá ústní vyjadřování, apod..
Cílem našeho pedagogického sboru je vybavit žáky takovými vědomostmi a dovednostmi, kterými uspějí nejen na 2. stupni některé z turnovských škol, ale i v praktickém životě. Chceme, aby naši žáci uměli přemýšlet, nebáli se řešit problémy a uměli dobře komunikovat v týmu.
Část budovy školy byla v roce 2012 rekonstruována. V současné době probíhá zateplování budovy, výměna oken a přístavba šaten a malého cvičebního sálu.
Naše škola je zapojena do těchto projektů: EU peníze školám, Za školou, Ovoce do škol, Zdravé zuby, Normální je nekouřit
Na škole pracuje řada zájmových útvarů, ve kterých mohou žáci trávit smysluplně svůj volný čas i po vyučování.
Učební plán
Vzdělávací oblasti | Vzdělávací obory | 1. r. | 2. r. | 3. r. | 4. r. | 5. r. | Celkem |
Jazyk a jazyková komunikace | Český jazyk a literatura | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 40 |
Anglický jazyk | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 12 | |
Matematika a její aplikace | Matematika | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 23 |
Informační a komunikační technologie | Informační a komunikační technologie | – | – | – | – | 1 | 1 |
Člověk a jeho svět | Prvouka | 2 | 2 | 3 | – | – | 7 |
Přírodověda | – | – | – | 2 | 2 | 4 | |
Vlastivěda | – | – | – | 2 | 2 | 4 | |
Umění a kultura | Hudební výchova | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 7 |
Výtvarná výchova | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 7 | |
Člověk a zdraví | Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 10 |
Člověk a svět práce | Pracovní činnosti | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Celková časová dotace | 21 | 22 | 24 | 25 | 26 | 118 |
Začlenění průřezových témat
Průřezová témata | Projekty – všechny ročníky | Integrace v předmětech |
1. Osobnostní a sociální výchova | Den o slušném chování a vzájemných mezilidských vztazích | Prvouka 1. – 3. r. |
Moje zdraví | Přírodověda – 5. r. | |
TV – 1. – 5. r. | ||
PV – 1. – 5. r. | ||
Vv – 1. – 5. r. | ||
ČJ – sloh – 2. – 4. r. | ||
ČJ – 1. – 5. r. | ||
2. Výchova dem. občana | Práva a povinnosti dětí | Prvouka 1. – 3. r. |
Vlastivěda 4. a 5. r. | ||
3. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech | Život dětí v zemích EU | Prvouka 1. – 3. r. |
Země Evropy | Vlastivěda 4. a 5. r. | |
AJ – 3. – 5. r. | ||
TV – 1. – 5. r. | ||
ICT – 5. r. | ||
4. Multikulturní výchova | Žijí mezi námi | Prvouka 1. – 3. r. |
Vlastivěda 4. a 5. r. | ||
AJ – 3. – 5. r. | ||
5. Environmentální výchova | Projekt ke dni Země zaměřený na ochranu přírody | Prvouka 1. – 3. r. |
Přírodověda 4. a 5. r. | ||
Vv – 1. – 5. r. | ||
PČ – 1. – 5. r. | ||
TV – 1. – 5. r. | ||
ČJ – sloh – 2. – 5. r. | ||
6. Mediální výchova | Svět v obrazech | Prvouka – 3. r. (aktuality) |
Vlastivěda – 4. 5. r. (aktual.) | ||
ČJ – čtení – 4. 5. r. | ||
ČJ – sloh – 5. r. | ||
AJ – 3. – 5. r. |
Učební osnovy
Český jazyk
- Český_jazyk_1_ročník
- Český_jazyk_2_ročník
- Český_jazyk_3_ročník
- Český_jazyk_4_ročník
- Český_jazyk_5_ročník
- Charakteristika_Český_jazyk_a_jazyková_komunikace
Matematika
- Matematika_1_ročník
- Matematika_2_ročník
- Matematika_3_ročník
- Matematika_4_ročník
- Matematika_5_ročník
- Charakteristika_matematika
Anglický jazyk
- Cheap Jerseys Wholesale
- Authentic Replica Jerseys
- Replica Jerseys For Sale China
- Cheap Jersey Paypal Online
- Wholesale NFL Jerseys
- NFL Jerseys From China
- Cheap Nike NFL Jerseys
- Wholesale authentic Jerseys
- authentic Jerseys On Cheap China
- Customized NFL Jerseys China
Prvouka
Přírodověda
Vlastivěda
- ŠVP Vlastivěda 4_5_ročník_dějepisná_část
- ŠVP_Vlastivěda_4_5_ročník_zeměpisná_část
- Charakteristika vlastivědy
Hudební výchova
- Hudební_výchova_1_ročník
- Hudební_výchova_2_ročník
- Hudební_výchova_3_ročník
- Hudební_výchova_4_ročník
- Hudební_výchova_5_ročník
- Hudební_výchova_charakteristika
Výtvarná výchova
- Výtvarná_výchova_1_ročník
- Výtvarná_výchova_2_ročník
- Výtvarná_výchova_3_ročník
- Výtvarná_výchova_4_ročník
- Výtvarná_výchova_5_ročník
- Charakteristika_VÝTVARNÁ_VÝCHOVA
Tělesná výchova
- Tělesná_výchova_1_ročník
- Tělesná_výchova_2_ročník
- Tělesná_výchova_3_ročník
- Tělesná_výchova_4_ročník
- Tělesná_výchova_5_ročník
- Charakteristika_Kompetence_1-5
Pracovní činnosti
- Praktické_činnosti_1_ročník
- Praktické_činnosti_2_ročník
- Praktické_činnosti_3_ročník
- Praktické_činnosti_4_ročník
- Praktické_činnosti_5_ročník
- Charakteristika_Kompetence_1-5
Pravidla pro hodnocení žáků
Školní řád
Práva žáků
Žák má právo:
- Na vzdělání a účast ve výuce podle rozvrhu.
- Na informace o výsledcích svého vzdělávání.
- Na odpočinek a volný čas o přestávkách.
- Na zabezpečení přístupu k informacím, zejména takovým, které podporují jeho duchovní, morální a sociální vývoj.
- Na vyjádření vlastního názoru ve všech věcech které se ho týkají. Svůj názor musí však vyjadřovat přiměřenou formou, která neodporuje zásadám slušnosti.
- Na ochranu před fyzickým nebo psychickým násilím, nedbalým zacházením, před sociálně patologickými jevy.
- Na poskytnutí pomoci v případě, že se ocitne v nesnázích, nebo má nějaké problémy
- Může si vyžádat pomoc vyučujícího v případě, že neporozuměl učivu nebo potřebuje doplnit své znalosti.
- Na život a práci ve zdravém životním prostředí a na odstraňování škodlivin ze školního prostředí v rámci možností školy.
- Na ochranu před všemi formami zneužívání a před kontaktem s narkotiky a psychotropními látkami.
- Na zvláštní péči v odůvodněných případech (onemocnění,zdravotní postižení, v případě mimořádného talentu).
Povinnosti žáků
Žák má povinnost:
- Řádně docházet do školy a řádně se vzdělávat
- Dodržovat školní řád a pokyny školy k ochraně zdraví a bezpečnosti
- Plnit pokyny pedagogických pracovníků školy a dbát pokynů i ostatních zaměstnanců školy
Chování žáků
- Žáci dodržují pravidla hygieny a bezpečnosti ve škole i mimo školu.
- Žáci dodržují zásady kulturního chování. Zdraví učitele, zaměstnance školy i jiné dospělé osoby.
- Žáci se aktivně účastní vyučování a nenarušují nevhodně průběh vyučovacích hodin. Do jiných učeben přecházejí ukázněně.Vstupovat smějí pouze s učitelem a na konci přestávky. V šatnách jsou žáci pouze nezbytně dlouhou dobu, o polední přestávce v šatně nesmějí pobývat.
- Do školy žáci nesmí nosit věci, které by mohly ohrozit zdraví, způsobit úraz, nebo ohrožovat mravní výchovu žáků. Nesmí také nosit cenné předměty, které nepotřebují k výuce. Větší obnosy peněz si uloží u třídního učitele.
- Pokud se žákovi stane úraz nebo zjistí ztrátu osobní věci, okamžitě ohlásí tuto skutečnost vyučujícímu nebo třídnímu učiteli.
- Nošení, držení, distribuce nebo zneužívání návykových látek, stejně jako pití alkoholických nápojů a kouření, je žákům školy zakázáno.
- Žák školy pomáhá slabším a postiženým spolužákům. Popřípadě občanům.
- Žák je zodpovědný za svoje studijní výsledky a chování.
- Škola nezodpovídá za ztrátu mobilního telefonu. Zabývá-li se žák mobilním telefonem v době výuky, odevzdá ho na pokyn vyučujícímu. Mobilní telefon si vyzvednou rodiče žáka u třídního učitele.
Docházka do školy
- Žák je povinen účastnit se výuky podle rozvrhu hodin.
- Žák je povinen mít při výuce žákovskou knížku, její případné zapomenutí omluvit na začátku vyučovací hodiny (to se týká i učebnic, pomůcek a domácích úkolů).
- Nepřítomnost žáka ve škole omlouvají rodič ze zdravotních či jiných vážných důvodů. Toto je nutno učinit do tří kalendářních dnů od začátku nepřítomnosti. Omluvit lze žáka i telefonicky. Předem známou nepřítomnost dítěte je nutno omluvit před jejím započetím. Nepřítomnost ve škole doloží žák omluvenkou v žákovské knížce v den nástupu po jeho nepřítomnosti. Na základě žádosti rodičů může uvolnit žáka na dva dny třídní učitel, na více dní ředitel školy na základě písemné žádosti.
- V odůvodněných případech má škola právo vyžadovat na omluvu nepřítomnosti žáka lékařské potvrzení.
- V době vyučování navštěvují žáci lékaře jen v nutném případě.
- Při účasti na akcích, které organizuje škola, žáci dodržují pravidla školního řádu.
Zacházení se školním majetkem, učebnicemi a školními potřebami
- Žák má právo užívat zařízení školy, pomůcky a učebnice v souvislosti s výukou, je při tom povinen řídit se pokyny učitelů a jiných oprávněných osob.
- Žák je povinen udržovat v pořádku a nepoškozené všechny věci, které tvoří zařízení třídy a školy. Za škodu na majetku školy, kterou způsobí žák svévolně nebo z nedbalosti, bude vyžadována odpovídající náhrada nebo oprava na jeho náklady
Vnitřní režim školy
- Škola je otevřena pro vstup žáků od 7.00 hodin. V 7. 50 jsou žáci ve třídě a připravují se na výuku, která začíná v 8.00 hodin.
- Dopolední přestávky tráví ve třídě nebo v tělocvičně či na školní zahradě. Odchází pouze na toaletu. Do jiných prostor školy nebo mimo školu mohou odejít pouze se svolením učitele. O polední přestávce mohou žáci pobývat mimo budovu školy pouze s písemným souhlasem rodičů. Ve škole se zdržují ve ŠD.
- Po vstupu do školy se žáci přezouvají v šatnách do zdravotně vhodných přezůvek.
- Do tělocvičny vstupují žáci po přezutí do vhodné sportovní obuvi, pouze s vyučujícím.
- Žáci, kteří nemají odpolední výuku a nestravují se ve školní jídelně, opustí školu po skončení vyučování a ti, kteří obědvají ve školní jídelně, opustí školu po obědě. V případě, že žáci vyšších ročníků čekají na odjezd autobusu, mohou čas do odchodu na autobus trávit ve ŠD.
Povinnosti rodičů žáků (zákonných zástupců)
Rodiče (zákonní zástupci) žáka:
- Jsou povinni zajistit, aby dítě docházelo řádně do školy.
- Jsou odpovědni za řádnou výchovu dítěte a slušné chování dítěte ve škole i mimo školu.
- Na vyzvání ředitele školy se osobně účastní projednávání závažných otázek týkajících se vzdělávání nebo chování dítěte.
- Jsou povinni informovat školu o změně zdravotního stavu či obtížích dítěte nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na vzdělávání dítěte.
- Dokládají důvody nepřítomnosti dítěte ve škole v souladu s podmínkami školního řádu ( viz výše )
- Mají právo informovat se na chování a prospěch dítěte u vyučujících a třídních učitelů v určených konzultačních dnech, nebo po předchozí domluvě i v jinou dobu. Není však dovoleno narušovat v této souvislosti vyučování. Mají právo vznášet připomínky a podněty k práci školy u vyučujícího nebo ředitele školy.
- Mají právo volit a být voleni do školské rady.
- Mají právo na poradenskou pomoc školy v záležitostech týkajících se vzdělávání a chování žáků.
- Mají právo vyjadřovat se k rozhodnutím a záležitostem týkajících se vzdělávání svých dětí.
EU peníze školám
Naše škola je zapojena do projektu EU peníze školám.
Projek Za školou
4. a 5. ročník naší školy je zapojen do projektu Za školou.
Projekt se snaží ukázat dětem, jakým způsobem nás ovlivňuje a formuje technika, která nás obklopuje v našem běžném životě. Cílem projektu je vytváření pozitivního vztahu žáků 4. a 5. ročníků zapojených základních škol ke vzdělání v technickém směru a motivace k dalšímu celoživotnímu vzdělávání v této oblasti.
V rámci projektu budou pro žáky realizovány projektové dny v laboratořích Technické univerzity v Liberci, ve kterých se atraktivní formou seznámí s praktickými ukázkami technické výuky včetně možnosti praktického vyzkoušení obsluhy vybraného strojního a dalšího technického vybavení.